Westway Ford

4.1

Hours of Operation

Service
Monday
7:00am–7:00pm
Tuesday
7:00am–7:00pm
Wednesday
7:00am–7:00pm
Thursday
7:00am–7:00pm
Friday
7:00am–7:00pm
Saturday
7:00am–5:00pm
Sunday
Closed
Sales
Monday
8:30am–9:00pm
Tuesday
8:30am–9:00pm
Wednesday
8:30am–9:00pm
Thursday
8:30am–9:00pm
Friday
8:30am–9:00pm
Saturday
8:30am–9:00pm
Sunday
Closed

Sales Team

M A headshot

M A

New Car Advisor 1.2 (17 Reviews)
Dealership Experience 3 years
Juan Pineda headshot

Juan Pineda

Floor Manager (9 Reviews)
Jose  Herrera headshot

Jose Herrera

Used Car Advisor (8 Reviews)

Cars on the lot

115 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.1
Rating and reviews of Westway Ford are from Cars.com and DealerRater.com

726 reviews

Westway Service team gets 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

5.0
by Shane O on Jan 20, 2022

My assigned service consultant, Nayeli Erives was amazing. She stayed in constant communication with me throughout the process. Nayeli went above and beyond when we found out the part needed to fix my vehicle was on back order. She was able to locate the part elsewhere saving me days if not weeks to get back on the road. I'm thankful to have had her on my side. The technician completing the work did an excellent job too! The truck runs like new again. I'm happy I chose Westway!!

Customer service 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

Each and every day we strive to be excellent - reviews like yours are always the goal. Thank you for taking time out of your busy day to recognize us.

First I was upset with the young man name Chris in sales...

4.0
by bennettshirley on Jan 17, 2022

First I was upset with the young man name Chris in sales but he really helped me I had to apologize to him because he really did help me to get into a car . I haven't received it yet but I do have faith in him also the finance manager that help was very understanding.i really will let others no about these 2 young men....deserve a 10.....

Customer service 4.0 Overall experience 4.0 Does recommend this dealer.
Dealer Responses

Thank you for your positive feedback, from all of us here at Westway Ford!

Took my car in for a recall. They had the car for 4...

1.0
by baileyb227 on Dec 29, 2021

Took my car in for a recall. They had the car for 4 months and when my car is ready let me know my battery was dead after they let it sit there for months. They said they'd cover labor, $15, which they then snuck in an extra charge for something else anyways, so I ended up paying the same amount. I wouldn't recommend this place to anyone as they take no responsibility for their mistakes and expect you to pay for it. Go anywhere else

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Bailey, we are sorry to hear about your less than outstanding experience with us. We would like the chance to speak with you further about this. Please contact Lauren Martinez in our Customer Relations Department at 972-659-2319 and we will do our best to make this better.

Most deceptive, manipulative, bait and switch,...

1.0
by c.cameron on Dec 29, 2021

Most deceptive, manipulative, bait and switch, non-ethical car dealership I have come across. Reserved a Bronco during June 2020. They converted my reservation to order without consulting me. Not even ready to take my build. Very rude people. After months of calls with Ford they finally took my build. At the time of delivery, they added 25k as market adjustment and 3500 as addon. After rejecting their offer, they offered 10k market adjustment. They add markup to a car they got to deliver, by adding them as a dealer during reserving. Whatever way we look into this, it's just unethical business. When I tried to have a rational discussion with their manager Dustin Egbers, this guy just has rhetorical questions for reply. I waited 1.5yrs for my car. I regret selecting them as dealer for delivery. The news is Ford is going to make custom ordering the way for buying new vehicles. Run away from Westway Ford. These guys don't honor price. When they say they have no nonsense, transparent business practice, those are punch words they use for marketing. Didn't experience when doing business with them. I lost my space in waiting line because of this bad dealership.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

C. Cameron, We do not show a reservation on a Bronco in your name. May you please double check the store in which you have filed this so that the correct person may work towards a remedy to your situation. We hope it works out. Regards, Westway Ford Management Team

Thank you lying. I have build sheet from you.

Saw a 2021 Ford Bronco in stock listed at $41k, This was...

1.0
by JJS on Dec 28, 2021

Saw a 2021 Ford Bronco in stock listed at $41k, This was at list price on a high demand vehicle so I was suspicious and waiting for the other shoe. Talked with a internet salesperson for over a week before going to the dealership to see about buying the vehicle. After looking over the vehicle and doing some paperwork, got to test drive the vehicle. While on this test drive the sales rep casually drops the other shoe and WHAT A SHOE it was, The dealership had a premium on top of the listed price of $20,000 to $25,000. But that amount was "negotiable", well Westway ""negotiated" themselves out of a sale and any business from my family forever.

Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

We aim for fair, competitive pricing on our vehicles. We're always willing to try and find a way to get customers the best deal possible, and we're sorry that you are dissatisfied with our prices. We'd love to speak with you and see if there's anything we can do to address your concerns. Please contact Lauren Martinez in our Customer Relations Department at 972-659-2319 and we will do our best to make this better.

Still waiting on my car title that the sales person got...

1.0
by Lori Guthrie on Dec 26, 2021

Still waiting on my car title that the sales person got illegally from my bank. We agreed not to press charges if they just mailed it to us immediately. This was in May. Where's my title? Lori Guthrie

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Lori, customer service is our top priority and we want to see if we can address your issue. Please contact Lauren Martinez in our Customer Relations Department at 972-659-2319 and we will do our best to make this better.

I’ve spoken to several “managers” for months. They promise to look into and get back with me. I can show you my call record and how absolutely nonsensical this experience has been. The president of the bank was disgusted by what the sales rep did to get my car title. I’ll try Lauren but have absolutely zero faith in anything this particular Ford dealership has to say.

Dedication

5.0
by T on Dec 23, 2021

I will never go anywhere else…they really do treat you like family…they do whatever it takes…period!!!! Austin and Jorge made me feel right at home.

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Our reputation is one of our top priorities. Your positive review is what we are always striving for!

Edge Service

5.0
by Austin on Dec 14, 2021

Iesha Shelby and her crew did a bang-up job servicing my wife’s Edge. Quick in and out. Took time to go over results so that I could decide on what needed attention.

Customer service 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

We appreciate you taking the time to leave us a positive review!

Best car buying experience

5.0
by Alfredo on Dec 13, 2021

Awesome went in to buy a truck they took care of me . I can honestly say the best car buying experience I ever had .

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Each and every day we strive to be excellent - reviews like yours are always the goal. Thank you for taking time out of your busy day to recognize us.

Customer service/ Sales

5.0
by Jshipp on Dec 13, 2021

James Merriman showed exemplary customer service/management I was very satisfied with my experience additionally Mr. chase bradley also took time out of his extremely busy day to assist me with my issue also outstanding customer service/ management!

Customer service 5.0 Buying process 3.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Thank you for your positive feedback!

The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.