Thomas Kia of Highland

4.6

Hours of Operation

Service
Monday
7:00am–5:30pm
Tuesday
7:00am–5:30pm
Wednesday
7:00am–5:30pm
Thursday
7:00am–5:30pm
Friday
7:00am–5:00pm
Saturday
8:00am–12:00pm
Sunday
Closed
Sales
Monday
8:30am–8:00pm
Tuesday
8:30am–8:00pm
Wednesday
8:30am–8:00pm
Thursday
8:30am–8:00pm
Friday
8:30am–8:00pm
Saturday
8:30am–6:00pm
Sunday
Closed

Cars on the lot

47 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.6
Rating and reviews of Thomas Kia of Highland are from Cars.com and DealerRater.com

789 reviews

my go to place

4.0
by Darren on Jan 14, 2022

Great staff. they go above and beyond to make sure that you're happy. I like going there cuz I can trust their work on my vehicles

Customer service 5.0 Buying process 4.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 4.0 Does recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

This feedback means a lot to us, Darren! Thank you for coming to Thomas Kia of Highland for all of your auto service needs. We look forward to our continued relationship!

The service is excellent. I have done business with...

5.0
by Al on Jan 11, 2022

The service is excellent. I have done business with Thomas Kia for several years. They have always taken good care of me. A shout out to Mike McGee and Paige in sales, and Kim in service.

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.
Dealer Responses

Thank you for taking the time to share, Al! We are so glad to hear that you had a successful purchase experience working with Thomas and the Thomas Kia of Highland team. Congratulations on your new vehicle, and we will be sure to pass on the kind words to Mike, Paige, and Kim!

My service today was excellent!

5.0
by Wallace Pizer on Jan 07, 2022

My service today was excellent as always. The service mgr Neddie is the best. He always takes care of me. Today was a pleasant surprise seeing one of the original legends Tim back at Thomas. Tim is a great add to Team Thomas Kia!!!!

Customer service 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

Our goal is to make sure everyone who walks through the door leaves happy and it sounds like we're making all the right moves. Thanks for giving Neddie and Tim a great shoutout. Safe travels and have a great day, Wallace! - Thomas Kia of Highland

Broken promises

1.0
by Dutch on Dec 30, 2021

This place is nice AT FIRST I feel sorry for salesmen who lost a sale.we first came in to see a suv that was online not at all as description said.found another one but price suddenly went up sales manager tom & another higher up got nasty 1st no second key (was told I would have to pay $350.00 ) two minor issues 1 fuse cover box 2nd.lens cover in rear Gavin our great sales rep said ok to all.then our trade was less because one tail light was out tom and another head guy said they would have to pay 400-1000 to fix B S.I fixed it myself for zero cost all I did was drain water out of it.then they got nasty we left .never will return. GAVIN GO WORK AT A BETTER PLACE PLEASE.

Customer service 5.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall facilities 2.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

It is our goal to find the best option for shoppers and it's hard to hear that we left the wrong impression. I apologize for not offering a more seamless sales process, and I would be more than willing to discuss these concerns directly. Please feel free to give me a call. Thank you, Tom Seely - General Manager - 219-922-3380 ext. 6238

Great Service

5.0
by James on Dec 17, 2021

Jacob, in service, is very nice and polite. I brought my 2016 Kia Sportage in for oil and filter change. Got there about 10am and Jacob had my vshicle done about 11:30am. Thank you, Jacob.

Customer service 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

James - Thank you for trusting our team with your business and your 2016 Kia Sportage! We are happy to hear that you were so well taken care of and we look forward to welcoming you back in the future. Drive safely!

Service is great!

5.0
by Sheila on Dec 14, 2021

Always a great dealership! Kim in the service department goes above and beyond with helping and answering all your questions and explaining everything!! Thank you!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

We're so happy to receive your kind feedback, Sheila! Thank you for taking the time to give Kim your shoutout as well; she will be happy to hear you had a great service visit. Take care! - Thomas Kia of Highland

Car got away from us .Had great success @ Napleton Honda...

5.0
by ervmz8 on Oct 14, 2021

Car got away from us .Had great success @ Napleton Honda . Guy @ Thomas Kia (Josh) did what he could)

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.
Dealer Responses

We appreciate you taking the time to leave Josh and the Thomas Kia of Highland team a 5 star rating! We are always happy to assist you with your purchase. Thank you for the support, and take care!

BE AWARE THEY WILL RIP YOU OFF TOO!We brought our 2012...

1.0
by Kendra on May 20, 2021

BE AWARE THEY WILL RIP YOU OFF TOO!We brought our 2012 Kia Sorenta up there with a oil leak. We paid them over $1300 and my truck is still loosing oil. I have to put at least 1-2 quarts of oil in it every other week. When we called to let them know they didn't fix the problem Kim told us to bring it up there when the oil was low and she would have them work on it. We brought it back up there for the 4th time with low oil and she said it would be $600 more for them to do another test putting some type of fluid in the engine to see where the leak is coming from. They should have done that the 1st time I brought it up there and they charged me over $1300. GO SOMEWHERE ELSE TO A REAL REPUTABLE COMPANY. DONT MAKE THE SAME MISTAKE WE MADE.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Kendra - I am very sorry to hear about the issues you are having with your vehicle. We pride ourselves on meticulous, top-of-the-line work and it is disappointing that you have experienced any inconvenience. If you would be willing to discuss this further, I would appreciate the opportunity to assist you and make things right. I will look for your contact information, but please feel free to give me a call directly as well. Thank you, Chris McCarty - Sales Manager - 219-733-4673.

BE AWARE THEY WILL RIP YOU OFF!!

1.0
by Kendra on May 20, 2021

PLEASE BE AWARE THEY WILL RIP YOU OFF TOO! We brought our car up there with a oil leak, thinking they were a reputable company and that since we have a 2012 Kia Sorenta that they would definitely fix the problem. We paid them over $1300 and my truck is still loosing oil. I have to put at least 1-2 quarts of oil in it every other week. When we called to let them know they didn't fix the problem Kim told us not to add anymore oil, when it gets low to bring it up there and she would have them work on it. We brought it back up there for the 4th time with low oil and she said it would be $600 more for them to do another test putting some type of fluid through the engine to see where the leak is coming from. Why wasn't that done when I first brought it up there to get the oil leak looked at and paid over $1300 for. RIP OFF, DONT DO IT!!!

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

Kendra - I am very sorry to hear about the issues you are having with your vehicle. We pride ourselves on meticulous, top-of-the-line work and it is disappointing that you have experienced any inconvenience. If you would be willing to discuss this further, I would appreciate the opportunity to assist you and make things right. I will look for your contact information, but please feel free to give me a call directly as well. Thank you, Chris McCarty - Sales Manager - 219-733-4673.

I have waited some time to write this review, trying to...

3.0
by HerTall on May 05, 2021

I have waited some time to write this review, trying to give the dealer the benefit of the doubt, but it's been 2 months. I purchased a certified Sedona SXL from Sam Jacob, and while I feel he was very nice and very accommodating, overall I'm pretty irritated with the experience. I drove in from the Southwest suburbs of Illinois to buy this vehicle, and I specifically asked about the rear DVD entertainment. Sam told me not only that it worked, but that the headsets were in there. I did not try out the DVD player during my test drive, but when I got all the way home I realized that there were NO headsets and more importantly NO remote. So this great "feature" that they advertised about and Sam made a point to bring up in his pitch does me absolutely no good because I can't even work the thing. And even though the vehicle is only 4 years old, the remote is NOWHERE to be found online. So I paid extra for a useless feature. Ironically, now that time has passed, no one is responding to my emails from the dealership. I emailed the parts department direct, Nate or whoever, and Sam, and not a word. So I'm stuck with a useless DVD player that was supposed to be so great for my family, and none of that matters to the dealership because the sale is over. On top of that, this was supposed to be the top of the line model and they only had 1 key, which is just ridiculous. Sam was nice, but I personally would not go back here because once the sale is over, they act like you don't exist unless it's foofy emails...Not a happy camper.

Customer service 2.0 Overall experience 2.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Emily, I am very sorry to read about your experience. I assure you that it is never our intention to misinform our guests and I sincerely apologize for the miscommunication regarding your DVD player. I would like to step in and ensure that your concerns are properly addressed. I will look for your contact information, but please feel free to give me a call directly as well. Thank you, Chris McCarty - Sales Manager - 219-733-4673

So I waited again, and while I'm sure you could have located my info given the details I provided, you didn't call me. I tried calling your number twice and it's not in service. How exactly are you going to "properly" address my concerns with tactics like this??? Unreal.

I'm so sorry for the frustration. Unfortunately without a full name we haven't been able to locate your number. Please reach out to me directly so that I can assist you. Tom Seely - General Manager - 219-922-3380 ext. 6238

The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.