Mountain States Toyota

4.8

Hours of Operation

Service
Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–5:00pm
Sunday
Closed
Sales
Monday
9:00am–8:00pm
Tuesday
9:00am–8:00pm
Wednesday
9:00am–8:00pm
Thursday
9:00am–8:00pm
Friday
9:00am–8:00pm
Saturday
9:00am–8:00pm
Sunday
Closed

Cars on the lot

111 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.8
Rating and reviews of Mountain States Toyota are from Cars.com and DealerRater.com

3528 reviews

Mountain State Toyota

5.0
by Dan Anderson on Aug 26, 2022

I've been a customer of Mountain States for 12+ years. Emily Caldwell and her Team have always given us the best prices and their customer services is awesome!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Dan Anderson, reviews like this give us motivation and help us ensure we provide high-quality care. Our team strives to deliver an excellent experience, and are glad you found this to be the case during your visit. If you have further needs or questions, please reach out!

Satisfied

4.0
by Mamadou Diallo on Aug 26, 2022

It was an easy process and I am satisfied with the customer service.

Customer service 4.0 Buying process 5.0 Overall experience 4.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Mamadou Diallo, we are glad to hear we delivered such a great experience. If there's anything further we can do for you, we are happy to help!

Very good experience

5.0
by Stanley Depue on Aug 19, 2022

Our sales person, Patrick, was knowledgeable and easy to work with. No hard sales tactics.

Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Stanley Depue, we are so pleased you enjoyed your visit to Mountain States Toyota! We hope you have a great day!

Purchasing my new Toyota Tacoma

5.0
by Michael Collins Jr on Aug 13, 2022

The staff at Mountain states Toyota was incredibly professional and it was a real pleasure to work with them.

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Michael Collins Jr, we're glad you had such a wonderful experience with us! Thanks again for taking the time to leave us this information about your recent visit. Take care!

Best purchase experience!

5.0
by Emily Germond on Aug 12, 2022

Christian was the best sales associate. It was my first time buying a car on my own and he helped me through the process making it super easy. Thanks Christian!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Hi Emily Germond, we are very happy to have provided you with such a positive experience! We look forward to your next visit! Take care!

Frustrating from start to finish

2.0
by Deborah Alper on Aug 09, 2022

Let's start with they don't answer their phone, don't return messages, can't get hold of anyone to talk to now that I paid them. Buying the car was a mess of miscommunication, non-communication, 'oh I forgot to mention that', after market items I specifically mentioned I didn't want that got installed anyway, and it goes on.

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Overall experience 2.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

I am very sorry you have had trouble reaching us on the phone. I would like to know who you have left messages with. I have checked with everyone you have had interactions with in the last 3 months and none of them have received a voicemail from you. As far as the aftermarket items go, you DID tell us to install those items and then changed your mind. Before you called to tell us you changed your mind we had already installed them…and we still didn’t charge you for them anyway. I am having a very hard time understanding what you would be upset about in regards to the aftermarket items. Please feel free to give me a call so we can discuss. My number is (303)302-8888. – Tim Van Binsbergen – General Manager

On Friday, I discovered that the windshield wiper on the

1.0
by John on Aug 06, 2022

On Friday, I discovered that the windshield wiper on the driver's side of my Prius was broken. I needed it fixed quickly, since it was supposed to rain over the weekend. I spoke to a young man in service and explained that my problem could probably be solved in a matter of minutes by buying the part and having a technician install it. But he insisted that my only option was to schedule an appointment, and that there were no appointment slots available until the end of the month -- more than three weeks away. He was adamant that I had no other options. I called another Toyota dealer, which also had a full appointment schedule but got me in immediately and solved the problem (it took only a few minutes). Why was this so difficult, Mountain States? I already have a 105,000-mile service scheduled with Mountain States on Aug. 30, and now I'm seriously considering switching to that other Toyota dealer. Customer service? Very disappointing. Common sense? Completely lacking.

Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.

Best car prices

5.0
by Rafael Sosa Castro on Aug 05, 2022

Good customer service, mike and juan took care of us, second time there and they have always been very professional.

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Hi Rafael Sosa Castro, thank you for taking the time to leave a review for us at Mountain States Toyota. We're happy we could meet your expectations! We hope to see you soon!

Toyota Tundra 2019

5.0
by Mark Beam on Aug 04, 2022

Had a very good experience, friendly staff and our salesman went out of his way to make our purchase as pleasant as possible. I wish I would have looked the Tundra over a little better before we drove it off the lot. We found some superficial things that might have impacted our final deal, however, not a deal breaker. (I was and is a used pickup)!!!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day!

Toyota Tundra 1794

5.0
by Clint Munoz on Aug 04, 2022

Had a wonderful experience I love my new Tundra! My sales person was great!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Clint Munoz, we are glad we could help! Your recommendation means so much to us and we're so happy to have earned it. Thank you again for taking the time to let the world know about your positive experience. Have a great day!

The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.