Heritage Motor Company

4.0

Hours of Operation

Service
Monday
9:00am–5:00pm
Tuesday
9:00am–5:00pm
Wednesday
9:00am–5:00pm
Thursday
9:00am–5:00pm
Friday
9:00am–5:00pm
Saturday
Closed
Sunday
Closed
Sales
Monday
10:00am–7:00pm
Tuesday
10:00am–7:00pm
Wednesday
10:00am–7:00pm
Thursday
10:00am–7:00pm
Friday
10:00am–7:00pm
Saturday
9:00am–6:00pm
Sunday
Closed

Cars on the lot

61 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.0
Rating and reviews of Heritage Motor Company are from Cars.com and DealerRater.com

64 reviews

This was probably the best car buying experience I ever

5.0
by Charles on Aug 20, 2022

This was probably the best car buying experience I ever had I talked to Ms Toni Price she was absolutely fabulous she talked to me any time I texted her and answered all my questions and she was cool as xxxx even on the test drive and I drive kinda crazy on a test drive and she was super quick with the paperwork which was great I was in there about an hour and half Preciate ya Ms. Toni Price

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.

They Sold me a Car with a broken transmission, they

1.0
by Spothas on Jul 03, 2022

They Sold me a Car with a broken transmission, they claimed that it was a syncro problem and are unable to get them in and I contacted the owner and his response to prior mehcnaics checking the car out was that its invalid and that a brand new transmission would cost $26,000. This is a phoney buisness and they have zero customer respect. DO NOT SHOP HERE, -Still I am unable to know anything about my car and they just tell me if I take them to court they would win.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Mr. Henderson (Ya Boy) To start with I will say that I am the owner and you never spoke to me. Let’s get to the facts. You purchased a 2016 Mustang GT on 5/24/22 with an odometer reading of 54863. Your warranty was for 30 Days or 1000 miles whichever occurs first and 50/50. Which means you are responsible for half. You called your salesman 16 miles before your warranty expired and said you had an issue with the transmission. The manager said she would extend your warranty for the full 30 days since you had 5 days left regardless of the mileage, which was very nice of her. You proceeded to bring the vehicle to us to check it out, and we did. We drove the vehicle normally and found nothing wrong. Then we drove it hard like a racecar driver and noticed that the synchronizer in 2nd gear when downshifting was grinding. At that point the mechanic determined that the 2nd gear synchronizer was going bad because of abuse and hard shifting the vehicle. You were then told of our findings. Then your mother called and left a message for me. At that point I got involved and told the manager to help you even though the damage was caused by you and I communicated that to your mom. A day later your father called me and made threats about an attorney, and I advised him to go to his attorney if he wanted. Unfortunately, all parts are on back order and since we do not manufacture them, we could not give you a time frame. We also inquired on a new transmission since no synchronizer parts were available and to our amazement, they quoted us a price of $26000.00 and the price made that option impossible. At this point we have done all we can do for you. Maybe you should learn to be a responsible person .

Scammers and bullies

1.0
by Spothas on Jul 03, 2022

They Sold me a Car with a broken transmission, they claimed that it was a syncro problem and are unable to get them in and I contacted the owner and his response to prior mehcnaics checking the car out was that its invalid and that a brand new transmission would cost $26,000. This is a phoney buisness and they have zero customer respect. DO NOT SHOP HERE, -Still I am unable to know anything about my car and they just tell me if I take them to court they would win.

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall facilities 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

My experience with this dealership was great. They seem...

4.8
by motonicholas on Aug 03, 2021

My experience with this dealership was great. They seem to be smaller, "boutique" shop with no-nonsense pricing. There were minimal fees, and no upsells to an "extended" warranty or unnecessary add-ons ("undercoating"), which was great. They were quick to setup a pre-purchase inspection with a local private shop that specializes, and their assessment of the car matched that of the shop. Branden coordinated a loan with the local credit union with a very competitive rate, and even picked me up from the airport late on a Saturday after my flight was canceled. All in a positive experience for a very clean car, exactly as described.

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.

Rodney came in on Sunday, office is normally closed, so...

5.0
by D.Musolf on Jan 05, 2021

Rodney came in on Sunday, office is normally closed, so that I could test drive a car I found online. Ended up buying different car as Rodney patiently went through inventory until the right car was located. Finance person also came in on Sunday to process paperwork. Customer service was above and beyond expectations!

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.

STAY AWAY. Deception, Bed Bugs, shady used car dealer...

1.0
by porschereview on Dec 06, 2020

STAY AWAY. Deception, Bed Bugs, shady used car dealer tricks, Heritage Motors has it all I purchased a Porsche from them in October and was extremely disappointed in the transaction. I will save you from all the details but below are the serious issues faced in the first day. As a remote buyer in Texas, I informed them I would be driving the car 1200 miles home, and needed to rely on Toni's description of the condition of the car. -Kept my deposit: I provided my credit card to hold the car until the check arrived from my bank, they charged the deposit even after receiving the check which was overnighted.. -Bed bugs: Arriving home I found bed bugs climbing around the interior, disgusting! -Bad Alignment: Passenger side tire filled to 60psi, all the others were 35 psi, after removing the extra air in that tire, now the car pulls to the right. This is an old trick to make a car drive straight, covering up a bad alignment. -Major engine vacuum leak, Toni claimed their mechanic repaired before I left, in fact I paid more for the car because of the repair. Unfortunately I discovered a massive vacuum leak I temporarily repaired in a parking lot, I saw no evidence of any previous repairs.. -Couldn't pass TX inspection: I had to spend hundreds of dollars to get it to pass TX inspection, not sure how this thing passed VA inspection.. I have spent $2000 so far on getting this thing into driveable condition, and while I did have a mechanic inspect the vehicle prior to purchase, and we identified many of the major mechanical issues including the vacuum leak, Heritage Motors deception of the vehicle condition is extremely disappointing. I spoke with the GM Chase after arriving home and asked that they assist with making the vacuum leak right by providing the parts, he declined. Oh yea it also ran out of oil on the side of the highway. Maybe broken down, hood up at the side of the road is part of the Heritage Motors experience!

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.

STAY AWAY. Deception, Bed Bugs, shady used car dea

1.0
by Porsche Review on Dec 06, 2020

STAY AWAY. Deception, Bed Bugs, shady used car dealer tricks, Heritage Motors has it all I purchased a Porsche from them in October and was extremely disappointed in the transaction. I will save you from all the details but below are the serious issues faced in the first day. As a remote buyer in Texas, I informed them I would be driving the car 1200 miles home, and needed to rely on Toni's description of the condition of the car. -Kept my deposit: I provided my credit card to hold the car until the check arrived from my bank, they charged the deposit even after receiving the check which was overnighted.. -Bed bugs: Arriving home I found bed bugs climbing around the interior, disgusting! -Bad Alignment: Passenger side tire filled to 60psi, all the others were 35 psi, after removing the extra air in that tire, now the car pulls to the right. This is an old trick to make a car drive straight, covering up a bad alignment. -Major engine vacuum leak, Toni claimed their mechanic repaired before I left, in fact I paid more for the car because of the repair. Unfortunately I discovered a massive vacuum leak I temporarily repaired in a parking lot, I saw no evidence of any previous repairs.. -Couldn't pass TX inspection: I had to spend hundreds of dollars to get it to pass TX inspection, not sure how this thing passed VA inspection.. I have spent $2000 so far on getting this thing into driveable condition, and while I did have a mechanic inspect the vehicle prior to purchase, and we identified many of the major mechanical issues including the vacuum leak, Heritage Motors deception of the vehicle condition is extremely disappointing. I spoke with the GM Chase after arriving home and asked that they assist with making the vacuum leak right by providing the parts, he declined. Oh yea it also ran out of oil on the side of the highway. Maybe broken down, hood up at the side of the road is part of the Heritage Motors experience!

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

I recently purchased a SUV from this company last week....

1.2
by Liliverson35211 on Oct 06, 2020

I recently purchased a SUV from this company last week. prior to purchasing it I spoke to the sales woman Toni. She stated the truck was in perfect condition and nothing was wrong with the truck. I explained to Toni I live out of state and will not be able to travel up there to view the truck but if it's in perfect condition like she stated, I would like to purchase it. The sale price was $30,000 for the truck but we negotiated to $29,700. We finalized the deal and I had this truck shipped out to me at my expense. When the transport unit arrived with my truck we couldn't get it off the trailer because the key fob wasn't working. I had the key fob replaced by the dealership which was close to $200. When I started the vehicle up I noticed the GPS shows me sitting in the middle of the Atlantic ocean, OnStar not working,and driver assist service light on. I asked the dealership what was going on with the truck. They stated it needed a part and it would cost over $400 to be replaced. I then advised Toni of the situation and she stated" It's a used truck" ,it's going to be things here and there". I understand its used but not like a $1200 used car, This is a $30k truck and these problems that's going on with the truck is the first thing you noticed when u get in the truck,so you can't honestly tell me you didn't know about this. She admitted to knowing about the issues before selling the truck and not telling me about them . She then went on to tell me it's was nothing she can do to fix this issue (in which I was pretty mad because she lied just to make a sale.) She stated I can transfer you to our shop and see if they can help. The mechanic (Mike) stated the part I need they have it in stock and he is willing to sell it to me. Now I'm very pissed. Not only you had the part in which you could have replaced when the truck was on the lot, you have the audacity to try to sell me the part instead of fixing your wrongs that they already knew about. He said " He buddy, "I'm just doing what Toni told me to do". So I called the company several times requesting to speak to the owner, leaving message after message. No one returned my calls. I then talked to a guy named Chase today who made matters worse.He was already informed on my problems and messages I was leaving for the owner. He then said you can speak to the owner. I asked why he said " Well you don't go in Walmart asking to speak to the owner. He stated we are not about to lose commission to get your truck fixed.. Wow!! Now this is how a Salesman talk to a customer. He stated we did you a favor if you ordered the truck from us and not from somebody closer to you. He still refused to give me the owner contact information so I can inform him of this situation. And was very disrespectful on the phone (on a recorded line) so I hope the owner listen to that recording..10-6-20 20@10:42am.. Now Toni was very respectful and professional but she lied . She knew about the problems and didn't disclose them with me prior to selling.. Chase was very disrespectful and unprofessional. How do you have someone like that represent your company? Just to think my brother was about to order a truck from to you guys until I told him how this company really handle there customers. Be very cautious when dealing with this company. They tell you anything for a sell knowing the vehicle needs work then tell you " Well the vehicle is used," It's nothing we can do".I will not recommend this company to anybody with common sense.. If you are the owner(s). Please take my number from your records and give me a call so we can fix this situation which I'm assure you have no idea about.. Toni and Chase have my information..

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.

worst dealership ever

1.0
by mike jones on Oct 06, 2020

Hey knowingly sold me a $30k car that needed work, admitted they knew it need work,and refused to help me get it fixed

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

2013 blue ML 350 $16,990

1.0
by Collette Chanel on Aug 28, 2020

Friday I took the 2013. Blue ML350 they had selling online for 16K which my bank said the valued was only worth 15,100. Some things needed to be fixed as I started that to Rodney before I buy. Blindside was inoperative, service B exceeded 2500 miles, back Wipers, charging piece, tire pressure light was on, replace the key battery, and 2 keys. I went back to Tuesday ask was everything done. Rodney told me yes they were just looking into the blind spot and don't know how they missed that. I text Rodney on Wednesday Stating I need everything in writing on what was done to the vehicle he said ok. 20 mins later he said ” We only have the one key, unfortunately. Also, the plan B service would be something I would have to get done” My reply back ”You told me yesterday that was done. Ok, thanks and have a great day! ” So I had to start my search again, but it work out I bought 2015 50k miles 1 owner clean carfax, I didn't have to come out my pocket for anything vs I would have to put 2K down. I Think inwa ted heritage ML bv it was my fav color.

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.