BG Motorcars

4.2

Hours of Operation

Sales
Monday
10:00am–6:00pm
Tuesday
10:00am–6:00pm
Wednesday
10:00am–6:00pm
Thursday
10:00am–6:00pm
Friday
10:00am–6:00pm
Saturday
10:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Cars on the lot

60 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.2
Rating and reviews of BG Motorcars are from Cars.com and DealerRater.com

41 reviews

Run far far away!

1.0
by Chelsea on Oct 09, 2021

My husband and I drove 2 hours to see a Mazda CX-9 at BG Motor Cars in Naperville. Noman was very nice and helpful. He agreed to fix the dent in the windshield and repair a tire causing the tire pressure light to come on. Well fast forward to me bringing the car home. Something just didn’t feel right. I wasn’t sure what or if I was just losing it so I ignored it. Terrible decision. The next day while driving, the vehicle died as I was slowing down in the turn lane. Put it in neutral and it turned right back on. This caused me to call my mechanic to schedule an appointment. 3 days later it went in, my mechanic hooked it up fo the computer and no codes came back. Great! I’m crazy! Not. Couple days later, the car died again except this time it was as I was getting ready to back into a parking space at my daughter’s swim lessons. Just thought maybe it was my battery or something of the like. Over the course of the next couple weeks, the stalling continued as well as an incredibly hard shift into drive every time once the car is warm was also discovered. I scheduled another appointment with my mechanic, who once again couldn’t find any error codes when hooked to the computer. At this point I know there is something wrong with my car so I called the Mazda dealership near me. I scheduled an appointment to have them look at the car. After a couple hours of digging into my vehicle, it turns out I am looking at transmission problems. They suggested I contacted the dealership I bought the car at. Mind you this is within a 3 week period, less than 1,000 miles put on it by me. I called Noman. He was very taken back by my call. He tells me he drives all his cars and he doesn’t sell cars with transmission problems. Not true. After having the tech at Mazda contact him and explain the problems with my car, he reluctantly agrees to bring my car to “his transmission” guy for a second opinion. Great. Instead of coming with a flatbed to pickup my vehicle, he sends someone to drive it all the way to Chicago, IL from Rockford, IL after being told by Mazda there is likely transmission issues. After a day of having my car, Noman calls me to tell me there is nothing wrong with my car and it drives great. I had to explain to him again the driving isn’t the issue, it’s the hard shifting and dying when slowing down. He says he will let his transmission guy know and get back to me. Next day comes and no word so I reached out to Noman and asked for an update to which he replied they still can’t pinpoint the issue but I can speak with the transmission guy if I would like. I said yes. When I called the transmission guy I explained to him just like I did with Noman what he needed to do in order to experience what I was experiencing. He informed me Noman didn’t give him any of these instructions, just told him to drive the car. Really?! So I told Noman I would like my vehicle back since he clearly did not intend on fixing it. Couple hours later Noman calls me saying he will buy the car back. So my husband and I drove back to Naperville to get the money for the car and he couldn’t even be decent enough to bring the car back from Chicago so after getting the check for my vehicle, we had to drive another hour further from home just to get my personal belongings out of it. I’m out $1700 for tax, title, and license and my credit is hurt from the inquiries and now trying to get another auto loan while this one still shows as open. The real icing on the cake though was waking up and opening my cars.com app only to see he has listed this car again, but $1000 more than I paid! No way he fixed the transmission in one day. He is not out for the customers best interest and I fully believe his negative reviews. Please please run as fast and far away from BG Motors. I am so disappointed I ignored all the red flags from start to finish. Lesson learned for me. If I could leave 0 stars I would.

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall facilities 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

I end up buying different car from them. They also paid...

5.0
by mohammades on Jun 18, 2021

I end up buying different car from them. They also paid for minor repairs needed on the car. I will be more than happy to recommend them to anyone.

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.

This is the place for your next pre-owned vehicle

5.0
by Geoff T on Jun 13, 2020

After hunting high and low for a BMW 335i, I finally found one here at BG. It was as awesome in person as it was in the ad. Norm went ABOVE AND BEYOND to help me seal the deal. What dealership does that? I will recommended this dealer to anyone who listens!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

No one ever responded.

1.0
by Reallywantedthatcar on Apr 02, 2020

I asked for the availability of a car, twice, and never received a call or an email to let me know the status of that car.

Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

which car were you interested in? sorry our team is not working during these times. open only by appointment sorry for the late response

Highly Recommend BG Motor Cars in Naperville, IL

5.0
by Tyler and Renee Courtney on Mar 17, 2020

We recently drove from KC to Naperville, IL to buy a car from Noman. We had the best possible experience from our first contact with Noman throughout the buying process. He answered all of our questions right away and made us feel comfortable about making a long distance purchase. The car was all that it seemed to be (and more) and sold at THE BEST price. We had the car checked out before our purchase and was told by the mechanic that the car was in excellent condition. Noman was such a super cool guy and his dealership was nice. He even gave us recommendations to help with our Chicago trip (since we were only 40 minutes away). Our experience was so great that we would consider buying from BG Motor Cars again! :-)

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

Excellent experience

5.0
by Richard K on Jan 22, 2020

Buying a car from BG Motors could not have been easier. They were professional. The car looked great upon delivery and there was no stress or pressure. Quality service and cars. Highly recommended.

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

EXCELLENT DEAL

5.0
by JTC on Jan 13, 2020

SAW A CAR LISTED ON CARS,COM. DROVE TO THE DEALERSHIP AND HAD A GREAT EXPERIENCE. NOMON WENT OVER THE CAR'S HISTORY. MANY OF THE CARS FOR SALE ARE HIGH MILEAGE. DROVE AND BOUGHT A CAR. FIX ENGINE LIGHT WENT ON AFTER 25 MILES. CALLED NOMON , RETURNED THE CAR AND IT WAS FIXED PROMPTLY. PUT A LOT OF MILES ON THE CAR---WORKS GREAT BUT I KNEW I WAS BUYING A USED CAR. IN THE FUTURE, BG IS WHERE I'LL SHOP!!

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.

Typical Used Car Junk Peddler

1.0
by Alan King on Sep 21, 2018

Bought car. Car ran hot and 3 days later it over heated. Towed it to them. They said nothing wrong, must be a sensor sticking. 3 days later car over heated again. Took to a trusted repair person. Replaced water pump and thermostat. Called BG Motors they denied anything wrong. Offered maybe to pay $350 for the repairs. Will call back - yeah right - never did. DO NOT BUY A CAR FROM THESE CROOKS.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

Mr. King, We are sorry that you are disappointed with your experience at BG Motor Cars. Let's clarify a few things. The vehicle you are referring to was purchased by your grandson. It was a 2003 BMW with 110K Miles. It was longer that 3 days since you had purchased the Per Illinois law, this vehicle is not eligible to be covered by the implied warranty statute. Legally we have no obligation to repair a vehicle sold as is. We offered the option of an extended service contract at the time of purchase to your grandson, which he declined. However we are committed to standing behind the cars we sell. We told you to bring the car back and we would look into the issue. We could not duplicate the overheating issue he was experiencing. When the car was towed here the marijuana smell inside was overwhelming, it was not pleasant or conducive for our technician to work on the vehicle but we did, and like we said, we could not duplicate the overheating. When your grandson came to pick the car up, he was told that if the issue returned to bring the car back and we would see what we could do. We never heard back, until weeks later you decided to call and start yelling at us and telling us that we owed you $1000 for repairs that you had done elsewhere, on a vehicle that we offered to repair even though we were not obligated to do so. Your reference to the $350.00 is what we told you the repair would possibly cost us if we had made that repair. We would have been happy to try to accommodate you, but your disrespectful, demanding phone call, unfortunately eliminated that option. We again are sorry that your grandson is not happy; however we did everything we could until you decided to become uncivil and disrespectful.

Thank you, BG Motorcars!

5.0
by Catherine on May 19, 2018

Found my used BMW car on Cars.com. The dealer advertising the car was BG Motorcars. The dealership is small and very personal. When I was inquiring about the car, via email, my questions were answer quickly. When I arrived at the dealer to see the car, they were very accommodating. After the sale, they stayed in communication with me. Great experience! Got an amazing price, too!!

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

THANK YOU AGAIN FOR CATHERINE FOR YOUR BUSINESS HOPE TO SEE YOU IN THE FUTURE!!

Trade in my SUV

5.0
by Noman Beg on Apr 16, 2018

Hi my name is Rabia Kazmi and my sales person was Noman Beg and he was great! I went their and traded in with my Honda odyssey with Mercedes Benz R350 Buying a car from him was a great experience he gave me a very good trade price and i was done in 15 minutes. Now that is what you call great customer service. My husband recently purchased a Mercedes Benz GL450 from him as well and I have to say BG Motors are our family vehicle buying or trading for life. He has won our family?s trust in vehicles. Thanks Noman and A++++ service.

Customer service 5.0 Buying process 5.0 Quality of repair 5.0 Overall facilities 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer. Did purchase a vehicle.
Dealer Responses

THANK YOU AGAIN FOR YOU R BUSINESS RABIA HOPE TO SEE YOU SEE YOU SOON FOR ANOTHER CAR.

The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.