AutoNation Toyota Libertyville

4.3

Hours of Operation

Service
Monday
6:30am–7:00pm
Tuesday
6:30am–7:00pm
Wednesday
6:30am–7:00pm
Thursday
6:30am–7:00pm
Friday
6:30am–7:00pm
Saturday
7:00am–4:00pm
Sunday
Closed
Sales
Monday
9:00am–9:00pm
Tuesday
9:00am–9:00pm
Wednesday
9:00am–9:00pm
Thursday
9:00am–9:00pm
Friday
9:00am–9:00pm
Saturday
9:00am–7:00pm
Sunday
Closed

Cars on the lot

91 cars available See all Cars

Dealership reviews

4.3
Rating and reviews of AutoNation Toyota Libertyville are from Cars.com and DealerRater.com

883 reviews

Very rude and disrespectful to my wife- even manager...

1.0
by owell13 on Nov 19, 2021

Very rude and disrespectful to my wife- even manager didn't help Lost our business forever

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, we can assure you that we do not find this type of behavior acceptable, and we would like to address the situation you have described. If you'd be willing though, our General Manager would love to talk with you and rectify these issues. You can contact the GM at (224) 993-9001 -- we hope to hear from you soon.

Thiefs! They steal money out of your car and blame it on...

1.0
by seacbon18 on Nov 03, 2021

Thiefs! They steal money out of your car and blame it on you saying you misplaced it. Total xxxxers. I am 100% certain I had $30 in the small compartment near my steering wheel, when I got my car back after spending $2000+ (probably ripped off), I checked that compartment and my $30 was gone. I immediately went to the service guy and told him. He told me their mechanics would not steal anything which is xxxxxxxx. I said they did steal it and to either give me my money back or take $30 off my bill. He refused to and told me I must have misplaced it and sent me on my way. I will never go here again. Horrible people…. Just horrible. Never had this problem with any other Toyota dealership. Can’t believe $30 to them was worth a bad review. Horrible people....just horrible.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, we regret to hear that you had a negative experience with us, but would appreciate the chance to turn your experience around. We strive to maintain excellent business relations at our dealership. Please call our General Manager at (224) 993-9001 to discuss ways we can work towards resolving this issue to your satisfaction. We look forward to hearing from you soon. Take care!

I dont even know where to start, being it I was/am very...

1.0
by Lexus LS 460 on Nov 03, 2021

I dont even know where to start, being it I was/am very disappointed with the service department ALL together! From Robert the service advisor as well as the service manager. Brought in my highlander due to a saturated carpet on the 2nd row, they tested for leaks/clogs. Issue unresolved and was told I needed to pay $1800! To lift the carpet and address the saturation. The issue escalated into asking to speak with the service manager on duty. Dont go well at all as he was awful to deal with. After some pointless chatter and obviously did not offer any other resolution than to cough up $1800 to address the issue?! I finally said enough and jist eagerly wanted to leave with my highlander. Uses he did shave off the diagnostic fee from $190 to $95 only after telling him I refuse to pay that fee plus the advisor told me it was $100 for diagnosis. Long story short, I left the dealership very upset and stated I will NEVER return to that dealer for any future service! What a shame! After purchasing, trading in a previous vehicle and selling my other car to the dealer, this is how its going to end! To be honest, I have had much better experience servicing my Toyota highlander at Schaumburg Toyota! What a difference the overall experience is over there. Thank for nothing AutoNation Toyota Libertyville! You lost a customer!! Good luck with the BS to other unhappy customers!!! Other shoppers, beware of getting screwed over at Libertyville Toyota, take your business elsewhere!!!!!! Amen Click to Copy Google GoogleDealerRater DealerRater

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hello, we are deeply disappointed by your experience at AutoNation Toyota Libertyville. If you'd be willing though, our General Manager would love to talk with you and rectify these issues. You can contact the GM at (224) 993-9001 -- we hope to hear from you soon. Take care!

Outstanding experience! Let me say first that I had no...

5.0
by borno54901 on Oct 25, 2021

Outstanding experience! Let me say first that I had no previous experience with Autonation or even knew who they were. I was looking everywhere for one of the last '21 Tundra Platinums and this dealership just happened to have one. I read previous reviews and to be honest I was a bit hesitant and thought "big box" and the negative connotations that go with it. My sales associate was Mobi and he made the sale happen. No pressures, no problems. I explained that I was driving over 2 hours for this vehicle and didn't want any last minute snafu to derail the deal. The result: 1) what they had quoted me online for my trade was the number i was given. 2) the dealership is super efficient and state of the art 3) i was in and out of the dealership in a reasonable amount of time (under 2 hrs) 4) the vehicle was ready when i got there 5) the dealership is in a great location -- loved the area If you are considering a new Toyota do yourself a favor and do business with this dealership -- and ask for Mobi!!

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, it is great to read such wonderful comments about your recent experience with us! As one of our valued customers, we want to sincerely thank you for your business and we hope to see you here again down the road!

I was charged $215 per hour for labor. When asked they...

1.0
by Ryan B on Oct 18, 2021

I was charged $215 per hour for labor. When asked they said their rate is $160 for labor but it didn’t apply because it’s “menu pricing”. It’s price gouging, plain and simple. My car was at the dealer for just over an hour and a half (106 minutes based on our texts from start to finish) and my bill is over $500. Walking out, I spoke with another customer who had the exact same experience. I bought my car here, but now I have to find an honest place to take my car to be serviced. DON’T LET THEM TAKE ADVANTAGE OF YOU LIKE THEY DID TO ME!

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi Ryan, we are deeply disappointed by your experience at AutoNation Toyota Libertyville. Our General Manager would really like to help turn your experience around. If you would be willing to give us another chance, please contact our GM at (224) 993-9001 to discuss what we can do to help.

Waiting to my part to be installed , they give good...

5.0
by Rojas.gerardo63 on Oct 08, 2021

Waiting to my part to be installed , they give good service ; I wait at the place

Customer service 5.0 Overall experience 5.0 Does recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, thank you for your positive review. We're happy to have been of service to you. If you ever need help, just give us a call. Happy motoring!

Went in for service for an oil change and new brake pads....

1.0
by Never again on Oct 08, 2021

Went in for service for an oil change and new brake pads. I fully expected to pay about $500.00 in total. Instead, upon checking out with the service guy I was presented a bill for $1041.00. They added charges for services I never asked for: $136.00 brake fluid. $166.00 Injection Cleaning Kit. $112.00 Throttle Body Service ( whatever that is). $169.00 Front Wheel alignment. When I questioned the service guy he said "You signed the estimate so you have to pay." He never informed me of these additional fees when I checked in !! What a scam. I'm assuming that since new car sales are down they are trying to make up for lost revenue by scamming their service customers. Stay away from these creeps.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, we regret your experience with us here, but are glad you brought this to our attention. We strive to maintain excellent business relations at our dealership. Please call our General Manager at (224) 993-9001 to discuss ways we can work towards resolving this issue to your satisfaction. We look forward to hearing from you soon. Take care!

I made an appointment to have my oil changed and was told...

1.0
by Ace on Sep 28, 2021

I made an appointment to have my oil changed and was told it would take about an hour and 20 minutes. After an hour and half, I checked on the status and the service rep stated he would find out. Never heard anything and went back after 2 hours to find out my car had not even been brought into a bay! I understand that they were short handed and I would have had no issue if I was told that upfront and could have rescheduled to another day. The manager and service rep were incapable of actually managing their employees yet alone customer expectations. I spoke with the service manager which showed no empathy. I will never use their service again which I had been utilizing since I moved here in 2004.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, we are deeply disappointed by your experience at AutoNation Toyota Libertyville. Our General Manager would like to help turn your experience around. If you're willing, please contact our GM at (224) 993-9001 to discuss what we can do to help.

Lost trust

1.0
by BG on Sep 26, 2021

Signed an agreement and put down a deposit for a car. Was told "we had multiple customers lose cars scheduled to be built. Luckily, your vehicle was produced". Was misinformed multiple times throughout the process, being told that my vehicle was currently being shipped here from CA, etc., when that was not true. Multiple times what I was told was not true. Multiple times when I would reach out I wouldn't hear from anyone for a while, or would receive conflicting information. I never ended up receiving the vehicle, someone else bought it. I am giving this 1-star rating fully understanding what is going on globally with vehicles, due to a lack of trust based on this nightmare of an experience.

Customer service 1.0 Buying process 1.0 Quality of repair 1.0 Overall facilities 3.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer. Did not purchase a vehicle.
Dealer Responses

Hi, thank you for taking the time to leave us feedback. Our General Manager would really like to help turn your experience around. If you would be willing to give us another chance, please contact our GM at (224) 993-9001 to discuss what we can do to help.

Signed an agreement and put down a deposit for a car. Was...

1.0
by bg on Sep 25, 2021

Signed an agreement and put down a deposit for a car. Was told "we had multiple customers lose cars scheduled to be built. Luckily, your vehicle was produced". Was misinformed multiple times throughout the process, being told that my vehicle was currently being shipped here from CA, etc., when that was not true. Multiple times what I was told was not true. Multiple times when I would reach out I wouldn't hear from anyone for a while, or would receive conflicting information. I never ended up receiving the vehicle, someone else bought it. I am giving this 1-star rating fully understanding what is going on globally with vehicles, due to a lack of trust based on this nightmare of an experience.

Customer service 1.0 Overall experience 1.0 Does not recommend this dealer.
Dealer Responses

Hi, we regret your experience with us here, but are glad you brought this to our attention. Our General Manager would like to help turn your experience around. If you're willing, please contact our GM at (224) 993-9001 to discuss what we can do to help.

The information on vehicles provided in this service is supplied by the seller or other third parties; Auto.com is not responsible for the accuracy of such information. Auto.com provides this service and materials without representations or warranties of any kind, either expressed or implied. See our terms of use for more details.